Tango Canto

Leuke Online Tips

De weg naar succes van Ralph Lauren

Woolrich jas

Exclusieve merken zijn vaak duurder dan andere merken. Ondanks de prijzige producten zijn exclusieve merken erg populair. De producten zijn namelijk gemaakt met de beste kwaliteit. Klanten staan uren in de rij om een product in de prachtige winkels te kopen. Ralph Lauren is ook een exclusief merk. Maar waar heeft Ralph Lauren zijn succes aan te danken?

Ralph voor Ralph Lauren

Ralph Lifshitz is geboren in 1939 in New York, The Bronx. Hij is een goed voorbeeld als het gaat om de ‘American dream’.  Hij startte als een arme jongen die door ambities een groot succes werd. Op school werd hij gepest door zijn achternaam. Daarom heeft hij op latere leeftijd zijn achternaam, door de vele negatieve opmerkingen, gewijzigd naar ‘Lauren’. Voordat hij bekend werd, studeerde hij economie aan het City College in Manhattan. Deze studie heeft hij nooit voortgezet. Na het op stop zetten van zijn studie ging hij werken als handschoen verkoper, maar door het gebrek aan vertrouwen van zijn bazen ging hij hier weg. Vervolgens probeerde hij zijn carrière ergens anders te hervatten. Hij begon met werken als dassen verkoper. Door het succes van de verkoop mocht Ralph Lauren de dassen verder verkopen in het New Yorkse warenhuis Bloomingdale. Hier werd hij in het oog gehouden door investeerders, waardoor hij uiteindelijk met een lening zijn eigen bedrijf kon starten.

Het succes

Het bedrijf van Ralph Lauren begon als snel een landelijk succes te worden doordat hij kleding mocht ontwerpen voor de film ‘The Great Gatsby’. Wegens het succes in Amerika zocht Ralph de randjes op en begon hij zijn succes internationaal uit te breiden door in 1981 een winkel in London te openen. Hiermee was hij de eerste Amerikaanse ontwerper die een winkel opende in Europa. In 1997 had Ralph Lauren 155 winkels en dit is in 2021 verder uitgegroeid naar 13.000 winkels wereldwijd. Het merk spreekt mensen aan door het unieke logo, het polopaardje.